KADRA PEDAGOGICZNA
Dyrektor – mgr Agnieszka Grajcar
Sekretariat- mgr Magdalena Biernacka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.45 – 8.30
W trakcie schodzenia się dzieci do przedszkola – czynności opiekuńcze i organizacyjne. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Zabawy dowolne, m. in.: konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, gry
i zabawy przy stolikach, oglądanie książek.
8.30 – 9.45 (9.00 – śniadanie)
Zabawy poranno – ruchowe, integracyjne. Różnorodne ćwiczenia grupowe wspierające rozwój dzieci. Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Czynności porządkowe po śniadaniu.
9.45 – 11.45
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu (zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe). Zabawy organizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela.
Grupa starsza
Zajęcia z języka angielskiego ( wtorek i czwartek: 11.30 – 12.00)
Grupa młodsza
Zajęcia z języka angielskiego ( wtorek i czwartek: 11.00 – 11.30)
11.45 – 12.45 (12.00 – obiad)
Przygotowanie do obiadu, m. in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Czynności porządkowe po obiedzie.
12.45 – 14.00
Grupa starsza
Relaks poobiedni – słuchanie czytanych bajek lub muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy i zajęcia o charakterze dowolnym w sali zajęć lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Zabawy organizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Różnorodne ćwiczenia grupowe wspierające rozwój dzieci.
Zajęcia z religii (wtorek i piatek – 13.00 – 13.30).
Grupa młodsza
Relaks poobiedni – słuchanie czytanych bajek lub muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy i zajęcia o charakterze dowolnym w sali zajęć lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Zabawy organizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Różnorodne ćwiczenia grupowe wspierające rozwój dzieci.
Zajęcia religii (śr. i pt. – 13.00 – 13.30).Odpoczynek poobiedni – słuchanie czytanych bajek lub muzyki relaksacyjnej
14.00 – 14.30 (14.15 – podwieczorek)
Przygotowanie do podwieczorku, m. in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów. Podwieczorek. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Czynności porządkowe po podwieczorku.
14.30 – 16.00
Zabawy ruchowe. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia grupowe oraz indywidualne prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Czynności organizacyjne. Kontakty indywidualne z rodzicami.